23.10.2021
Тема: Літературна казка, її особливості. Відмінність літературної казки від народної.
Дитинство І. Франка. Іван
Франко – казкар.
ТЛ:
літературна казка
Переглянемо онлайн- урок
Запиши у зошит користуючись підручником:
Літературна казка - це...
Домашнє завдання:
Прочитай казку "Фарбований лис" стор. 49-56
11.10.2021
Вступ. Світ фантазії та мудрості. Народні казки
(Тестові завдання, відкриті питання)
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (6
б.)
1. Проти кого боролися
Берегиня та Сварог у міфі «Берегиня»?
А) Дажбога та Стрибога;
Б) Чорнобога та Мари;
В) Сварога та Перуна;
Г) Білобога та Велеса.
2. Хто такий Дажбог з
однойменного міфу?
А) бог Сонця, денного світла й добра;
Б) бог хліборобства, шлюбу та достатку;
В) бог добра й захисту від усілякого лиха;
Г) бог грому й блискавки.
3. Що означали вісім зірок,
які вилетіли з глечика в легенді «Про зоряний Віз»?
А) завдання, які дівчина виконувала, щоб отримати воду;
Б) душі людей та собаки, які загинули від спраги;
В) міста, які дівчина мала пройти, щоб знайти воду;
Г) душі людей, яким дівчина дала пити, та собаки, який
перекинув глечик.
4. За легендою, пес живе
коло людини, тому що:
А) людина, на його думку, наймудріша з усіх;
Б) людина його прихистила та дала їжу;
В) людина, на його думку, найсильніша з усіх;
Г) людина його врятувала від небезпеки.
5. За легендою «Неопалима
купина», після відповіді захисників Дорогобужа, угорський король сказав:
А) «Ми мусимо завоювати цю країну»;
Б) «Ми будемо битися до кінця»;
В) «Ми ніколи не завоюємо цієї країни»;
Г) «Потрібно здатися».
6. Що робили козаки в переказі «Прийом у запорожців»?
А) захищали свій край від ворогів;
Б) приймали у себе в гостях короля;
В) три дні справляли свято;
Г) перевіряли молодців, які хотіли стати козаками.
Встановлення
відповідності (2 б.)
7.
Встановити відповідність між термінами та їх значенням:
1. переказ А)
твір усної народної творчості, в основу якого покладено захопливу розповідь про
вигадані події;
2. міф Б) твір усної народної
творчості, у якому розповідається про історичні події та народних героїв;
3. казка В) розповідь про богів,
духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу;
4. легенда Г) усне народне оповідання про чудесну подію, що
сприймається як достовірна.
Відкриті питання та завдання
8. Скласти план до казки «Яйце-райце». (2 б.)
9. Перерахувати, які панові
завдання виконувала дівчина з казки «Мудра дівчина».
(1 б.)
10. Назвати, які герої і чим
саме допомагали Дурню в казці «Летючий корабель».
(1 б.)
-Г, 5-Д olvistsh@gmail.com
Добрий день. Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з повістю м. Вінграновського "Сіроманець".
Передивіться відеоурок
Домашнє завдання: дочитати повість М.Вінграновського "Сіроманець"
дати відповіді на запитання письмово у зошиті:
1.
Яка недуга здолала
вовка на старість?
2.
Який сон часто
снився Сіроманцю?
3.
Що купив чолові на
премії, отримані за вовків?
4.
Чим пригощав
хлопчик вовка?
5.
Як чоловікам
вдалося спіймати Сіроманця?
6.
Як Сашкові вдалося
проникнути в зачинену кузню?
7.
Чому вовк, живучи
на полігоні, охляв (заслаб)?
8.
Чому вовку довелося
рятувати Андрійка?
9.
Чому Сіроманець
плакав?
10.
Чому Сіроманець
утік з Одеси?
11.
Чому Сіроманець,
повернувшись у село з Одеси, зупинявся біля хат чоловіків-мисливців?
12.
Про кого в останні
хвилини свого життя згадував вовк?
План.1. Перші ознаки весни.2. Земля пробуджується від сну3. Перелітні птахи повертаються додому.4. Чим мені подобається весна?
5-Д
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Конференция Zoom Елена Бурьянова
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/ 5696539407?pwd= N3NDMXpvL296NVdzdkNUK0xRS2padz 09
Идентификатор конференции: 569 653 9407
Код доступа: burianova.
14.01.2021
Тема: Літописні оповіді «Володимир вибирає
віру», «Розгром Ярославом
печенігів. Початок великого
будівництва в Києві. Похвала
книгам»
Діти, ми продовжимо знайомитися із легендою, яка пов'язана з історією
нашого народу та входить до складу "Повість минулих літ".
- Відкрийте зошити. Запишемо дату та тему уроку:.Літописні
оповіді. «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві.
Похвала книгам» Значення літописання для нащадків ».
Літописи Київської Русі є одним із найпримітніших явищ
світової культури. На відміну від літописів інших країн, що
були написані латиною і містили лише сухі історичні факти, руські літописи були
викладені живою народною мовою, у них було записано багато легенд, переказів,
історичних пісень. Сторінки старанно оформлені вибагливими візерунками та
цікавими малюнками-мініатюрами. Їх було цікаво не тільки читати, а й
розглядати. Тому літописний жанр був надзвичайно популярний на Русі. Їх читали і переписували впродовж кількох
століть. Але головним акцентом будь-якого літопису була діяльність князя.
Яким, на вашу думку, вимогам мав відповідати князь? Звернімося до Тлумачного словника
Князь
- Голова роду, племені або союзу племен, що
звичайно стояв на чолі військової дружини, а з розвитком феодалізму — вождь
війська та правитель князівства.
(Тонкий політик, полководець, далекоглядний, повинене піклуватися про
народ)
Діти, ми продовжимо знайомитися із легендою, яка пов'язана з історією
нашого народу та входить до складу "Повість минулих літ".
- Відкрийте зошити. Запишемо дату та тему уроку:.Літописні
оповіді. «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві.
Похвала книгам» Значення літописання для нащадків ».
1.
Робота над змістом легенди.
Прочитайте легенду у підручнику 5-Г (стор. 133 -135), 5-Д (стор. 145,146)
Перекажіть, як у літописній оповіді розповідається про бій русичів.
- Яку характеристику ви можете дати князю Ярославу, прочитавши цей фрагмент легенди?
- Назвіть
найвизначніші будівлі часів Ярослава Мудрого.
-
Як вирозумієте вислів «Батько цього всього Володимир,
він землю зорав і розпушив її…»?
-
Якими
справами Ярослав продовжив ідеї
князя Володимира?
- За правління Ярослава на давньоруських землях було відкрито багато шкіл,
приділялася велика увага літописанню, книжній справі, була відкрита перша
бібліотека.
Завдання: знайти
в тексті підтвердження цих слів та вислови, які стверджують важливість книг у
житті людини.
- Поясніть
вислів «У книгах — бездонна глибина; ми ними втішаємося в печалі, вони — узда
для тіла й душі».
- Чому князя Ярослава в народі назвали Мудрим?
Отже,
яка ж мета життя була у Ярослава Мудрого?
Коментар учителя. Ярослав Мудрий підніс на високий рівень Київську Русь, бо
саме за його правління вона перетворилася на могутню державу, з якою почали
рахуватися інші держави.
Домашнє завдання: самостійно прочитати та проаналізувати легенду "Володимир вибирає віру"
12.01.2021
Тема: Літописні оповіді: «Три брати –
Кий, Щек, Хорив і сестра їхня
Либідь», «Святослав укладає мир з
греками…»
Передивись уважно відео:
https://www.youtube.com/watch?v=O0S98IvlVsA
Запишить у зошит відповіді на запитання
1. Що таке "літопис" ?
2. "Повість минулих літ" - це....
3. Хто таукий Нестор Літописець?
4. Про що йдеться у литописі "Повість минулих літ"?
5. Скільки мов знав Нестор Літописець?
Домашнє завдання:
Тема: Василь Королів-Старий. "Хуха-Моховинка"
Ознайомитися з життям й творчостю Василя Королів-Старого. Записати у зошит 3 цікавих факти з його життя й творчості.
Прочитати казку "Хуха - Моховинка": 5-Г стор. 60-68 підручника; 5-Д стор.77-84 підручника.
Тема: Українська народна казка "Ох"
Прочитати казку у підручнику стор. 49-56
https://4book.org/uchebniki-ukraina/5-klass/ukrayinska-literatura-5-klas-kovalenko-2018
ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ПРОЧИТАННЯ ВЛІТКУ
12.05.2020
Контрольна робота "Рідна Україна. Світ природи" ( Є.Гуцало, М.Рильський, Г.Тютюнник, М.Вінграновський)
https://www.classtime.com/code/KN2NKN
05.05.2020
УВАГА !!! ОГОЛОШУЄТЬСЯ ОНЛАЙН-КОНКУРС ЧИТЦІВ
Центральна міська бібліотека ім. М. Лермонтова запрошує взяти участь у онлайн-конкурсі читців до Всесвітнього дня вишиванки.
Умови та вимоги онлайн-конкурсу:
• На конкурс від одного учасника приймається один вірш українською, присвячений народному оберегу - вишиванці.
Щоб взяти участь в конкурсі, необхідно:
• Записати відеовиступ (не довше 3 хвилин)
• Заповнити онлайн-анкету за посиланням: https://cutt.ly/gys93yS до 19 травня включно
Конкурсанти змагатимуться в чотирьох вікових категоріях:
• «Малята» (до 9 років)
• «Діти» (10 -14 років)
• «Юнацтво» (15 - 20 років)
• «Дорослі» (від 21 року)
Оцінювання виступів за наступними критеріями:
• рівень виконавської майстерності
• дикція
• постановка голосу
• сценічний образ
З 20 по 25 травня буде проведено оцінювання виступів членами журі у складі філологів, поетів, письменників, працівників культури.
Також кожен з конкурсантів може отримати «Приз глядацьких симпатій» за кількістю вподобайок у Фейсбуці. Для визначення найкращого виступу глядачами з 20 до 25 травня відеовиступи конкурсантів буде розміщено на сторінці Мелітопольська центральна міська бібліотека ім. М. Лермонтова у Фейсбуці.Умови та вимоги онлайн-конкурсу:• На конкурс від одного учасника приймається один вірш українською, присвячений народному оберегу - вишиванці.Щоб взяти участь в конкурсі, необхідно:• Записати відеовиступ (не довше 3 хвилин)• Заповнити онлайн-анкету за посиланням: https://cutt.ly/gys93yS до 19 травня включноКонкурсанти змагатимуться в чотирьох вікових категоріях:• «Малята» (до 9 років)• «Діти» (10 -14 років)• «Юнацтво» (15 - 20 років)• «Дорослі» (від 21 року)Оцінювання виступів за наступними критеріями:• рівень виконавської майстерності• дикція• постановка голосу• сценічний образЗ 20 по 25 травня буде проведено оцінювання виступів членами журі у складі філологів, поетів, письменників, працівників культури.Також кожен з конкурсантів може отримати «Приз глядацьких симпатій» за кількістю вподобайок у Фейсбуці. Для визначення найкращого виступу глядачами з 20 до 25 травня відеовиступи конкурсантів буде розміщено на сторінці Мелітопольська центральна міська бібліотека ім. М. Лермонтова у Фейсбуці.Переможці оголошуються 25 травня 2020 р.
Нагородження відбудеться після закінчення карантину.
Хто хоче прийняти участь зателефонуйте мені 0962853909
30.04.2020
Тема: Допитливість і чуйність Олеся, його жага пізнати загадковий світ природи в оповіданні "Дивак"
https://www.youtube.com/watch?v=RXWg1HCcTcE
Домашнє завдання :Записати у зошит характеристику Олеся (присилати не треба)
28.04.2020
Тема : ГРИГІР ТЮТЮНИК „ДИВАК”. ІДЕЯ НЕПОВТОРНОСТІ Й БАГАТСТВА ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ ЛЮДИНИ
5-А
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Подключиться к конференции Zoom о 13-00
https://us04web.zoom.us/j/76352548913?pwd=WFVqWENFQVVTMGN6OG55d2MxV1Rsdz09Идентификатор конференции: 763 5254 8913Пароль: 4hj9F4
5-В
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Моя конференция
Время: 28 апр 2020 15-00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75334717144?pwd=OGpoWjFhcTg5YW5LdVN6VU5Kc05Rdz09
Идентификатор конференции: 753 3471 7144
Пароль: 0F6Zrz
Домашнє завдання прочитати оповідання "Дивак"
23.04.2020
Тема Контрольна робота. Письмовий твір "Моя Вітчизна - Україна"
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5А, 5В УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Время: 23 апр 2020 в 14-00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74901015087?pwd=ZWIrOUo4WHFMeUIva1FQQXdKQ2FjUT09
Идентификатор конференции: 749 0101 5087
Пароль: 7G6tGQ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: НАПИСАТИ ТВІР "Моя Вітчизна - Україна"
Тема: Читання напам'ять поезій М.Рильського "Дощ" або "Осінь - маляр із палітрою пишною..."
Сьогодні читаємо вірші напам'ять в Zoom
5-А Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5-А українська література
Время: 21 апр 2020 14:00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71137291442?pwd=Q1FEQTRjRkJIem91WCtCY1JPajBRQT09
Идентификатор конференции: 711 3729 1442
Пароль: 9kUhfw
5-В
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5-В українська література
Время: 21 апр 2020 15:00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77083972640?pwd=MElzMmoyUzdwbXdXTlh0bFRhTU9DQT09
Идентификатор конференции: 770 8397 2640
Пароль: 4CyJuL
Домашнє завдання : почати читати повість М.Вінграновського "Сіроманець"
14.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=hXz5_grg5Xk
Прослухайте поезії та слідкуйте за текстом
https://www.youtube.com/watch?v=OF4iMwqJHas
https://www.youtube.com/watch?v=z5RGpxpfWJ8
Домашнє завдання вивчити напамять поезію "Дощ" аба "Осінь-маляр із палітрою пишною"
09.04.2020
1.
|
|||||||||||||||||
2.
|
|||||||||||||||||
3.
|
|||||||||||||||||
4.
|
|||||||||||||||||
5.
|
|||||||||||||||||
6.
|
|||||||||||||||||
7.
|
|||||||||||||||||
8.
|
|||||||||||||||||
Емец Дмитрий 5-А урок выучил, кроссворд розгадал.
ОтветитьУдалить5в Ковальов Михайло опрацювали тему Лось. Кросворд розгадав. Його треба вам вiдправили для перевiрки?
ОтветитьУдалитьПапій Тимофій 5в опрацював тему Лось, кросворд розгадав
ОтветитьУдалитьШтевнін Олександр тему опрацював, кросворд разгодав.
ОтветитьУдалитьКузьменко Альбина 5-А кроссворд розгадала, урок вивчила
ОтветитьУдалитьЗганяйко Денис 5-В зробив
ОтветитьУдалитьПащенко Каролина 5В сделала
ОтветитьУдалитьАлиева Сабина 5-В сделала
ОтветитьУдалитьПащенко Каролина 5в сдела все
ОтветитьУдалитьСелионов Денис 5-В сделал
ОтветитьУдалитьАртемьєв Кирилл 5В виконав за 9.04 та 14.04
ОтветитьУдалитьХарченко Юлія 5-А кросворд розгадала відповідь "гармонія"
ОтветитьУдалить5в Ковальов Михайло опрацювали тему М. РИЛЬСЬКИЙ та його твори. Вивчили вiрш Дощ.
ОтветитьУдалитьАртемьєв Кирилл тему опрацював, вірш "Дощ" вивчив
ОтветитьУдалитьПащенко Кароліна всі теми опрацювала
ОтветитьУдалитьЛєонов Дмитро 5-В тему опрацював вірш "дощ" вивчив
ОтветитьУдалитьСелионов Денис сделал 5-в
ОтветитьУдалитьГапонова Карина 5в все зробила
ОтветитьУдалитьАртемьєв Кирилл 5В виконав
ОтветитьУдалитьШтевнін Олександр 5-В все зробив, твір відправлено на пошту.
ОтветитьУдалитьПащенко Каролина 5В все опрацювала
ОтветитьУдалитьЯкщо у мене в 2 години додаткові заняття з англійської, можна якось перенести?
ОтветитьУдалить5в Ковальов Михайло написали ПИСЬМОВИЙ ТВІР. Вiдправили на пошту.
ОтветитьУдалитьДенис Селионов сделал 5-в
ОтветитьУдалитьЖуковский Даниил 5-В сделал
ОтветитьУдалить5в Ковальов Михайло написали характеристику Олеся.
ОтветитьУдалитьДенис Селионов сделал 5-в
ОтветитьУдалить5в Ковальов Михайло опрацювали тему та прослухали Сіроманець.
ОтветитьУдалить