5 - Ж клас Українська література

23.10.2021

Тема: Літературна казка, її особливості. Відмінність літературної казки від народної.
Дитинство І. Франка. Іван Франко – казкар.
ТЛ: літературна казка

Переглянемо онлайн- урок

Запиши у зошит користуючись підручником:

Літературна казка - це...

Домашнє завдання:
Прочитай казку "Фарбований лис" стор. 49-56




11.10.2021


Вступ. Світ фантазії та мудрості. Народні казки

(Тестові завдання, відкриті питання)

Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (6 б.)

1.  Проти кого боролися Берегиня та Сварог у міфі «Берегиня»?

А) Дажбога та Стрибога;

Б) Чорнобога та Мари;

В) Сварога та Перуна;

Г) Білобога та Велеса.

2. Хто такий Дажбог з однойменного міфу?

А) бог Сонця, денного світла й добра;

Б) бог хліборобства, шлюбу та достатку;

В) бог добра й захисту від усілякого лиха;

Г) бог грому й блискавки.

3. Що означали вісім зірок, які вилетіли з глечика в легенді «Про зоряний Віз»?

А) завдання, які дівчина виконувала, щоб отримати воду;

Б) душі людей та собаки, які загинули від спраги;

В) міста, які дівчина мала пройти, щоб знайти воду;

Г) душі людей, яким дівчина дала пити, та собаки, який перекинув глечик.

4. За легендою, пес живе коло людини, тому що:

А) людина, на його думку, наймудріша з усіх;

Б) людина його прихистила та дала їжу;

В) людина, на його думку, найсильніша з усіх;

Г) людина його врятувала від небезпеки.

5. За легендою «Неопалима купина», після відповіді захисників Дорогобужа, угорський король сказав:

А) «Ми мусимо завоювати цю країну»;

Б) «Ми будемо битися до кінця»;

В) «Ми ніколи не завоюємо цієї країни»;

Г) «Потрібно здатися».

6. Що робили козаки в переказі «Прийом у запорожців»?

А) захищали свій край від ворогів;

Б) приймали у себе в гостях короля;

В) три дні справляли свято;

Г) перевіряли молодців, які хотіли стати козаками.

 

Встановлення відповідності (2 б.)

7.     Встановити відповідність між  термінами та їх значенням:


1. переказ              А) твір усної народної творчості, в основу якого покладено захопливу розповідь про вигадані події;

2. міф                    Б) твір усної народної творчості, у якому розповідається про історичні події та народних героїв;

3. казка                  В) розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу;

4. легенда              Г) усне народне оповідання про чудесну подію, що сприймається як достовірна.


Відкриті питання та завдання

8. Скласти план до казки «Яйце-райце». (2 б.)

9. Перерахувати, які панові завдання виконувала дівчина з казки «Мудра дівчина».

(1 б.)

10. Назвати, які герої і чим саме допомагали Дурню в казці «Летючий корабель».

(1 б.)

 




-Г, 5-Д olvistsh@gmail.com

27.04.2021

Добрий день. Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з повістю м. Вінграновського "Сіроманець".
Передивіться відеоурок



Домашнє завдання: дочитати повість М.Вінграновського "Сіроманець"

дати відповіді на запитання письмово у зошиті:

1.  Яка недуга здолала вовка на старість?

2.  Який сон часто снився Сіроманцю?

3.  Що купив чолові на премії, отримані за вовків?

4.  Чим пригощав хлопчик вовка?

5.  Як чоловікам вдалося спіймати Сіроманця?

6.  Як Сашкові вдалося проникнути в зачинену кузню?

7.  Чому вовк, живучи на полігоні, охляв (заслаб)?

8.  Чому вовку довелося рятувати Андрійка?

9.  Чому Сіроманець плакав?

10.  Чому Сіроманець утік з Одеси?

11.  Чому Сіроманець, повернувшись у село з Одеси, зупинявся біля хат чоловіків-мисливців?

12.  Про кого в останні хвилини свого життя згадував вовк? 

22.04.2021

5-Д
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Д новая
Время: 22 апр. 2021 12:00 PM Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/79077804641?pwd=c1hkTFlwVDM5b1BmSzFvNW5iU1cyZz09

Идентификатор конференции: 790 7780 4641
Код доступа: 47c1yz


Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Г
Время: 22 апр. 2021 11:00 AM Киев
     

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73671597868?pwd=QzlUVFdKN0N1RGFTVFcybFp1QnRBZz09

Идентификатор конференции: 736 7159 7868
Код доступа: 2A5KMi
  



20.04.2021

5-Д

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Д новая
Время: 20 апр. 2021 12:00 PM Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/79077804641?pwd=c1hkTFlwVDM5b1BmSzFvNW5iU1cyZz09

Идентификатор конференции: 790 7780 4641
Код доступа: 47c1yz





Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Г
Время: 20 апр. 2021 11:00 AM Киев
        20 апр. 2021 11:00 AM


Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73671597868?pwd=QzlUVFdKN0N1RGFTVFcybFp1QnRBZz09

Идентификатор конференции: 736 7159 7868
Код доступа: 2A5KMi

 15.04.2021

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Г
Время: 15 апр. 2021 11:00 AM Киев
        15 апр. 2021 11:00 AM
Загрузите и импортируйте следующие файлы iCalendar (.ics) в систему своего календаря.
Ежедневно: https://us04web.zoom.us/meeting/upcrcOitpzwiHNzE8fzE8J2J6zJIuNXcryM8/ics?icsToken=98tyKu6rqDwrH92SuB-PR7YqBI_Cd-_xmGZHgo1HuUfjGQULSFHcYPhoG6dRKNvC

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73671597868?pwd=QzlUVFdKN0N1RGFTVFcybFp1QnRBZz09

Идентификатор конференции: 736 7159 7868
Код доступа: 2A5KMi


5-Д
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Д

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78789483768?pwd=alVpak1tbTkxeHZ0WGxpVFFMbnNvUT09

Идентификатор конференции: 787 8948 3768
Код доступа: 1f61ui



13.04.2021

5-Г

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Г
Время: 13 апр. 2021 11:00 AM Киев
        13 апр. 2021 11:00 AM


Идентификатор конференции: 736 7159 7868
Код доступа: 2A5KMi


5-Д
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-Д

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78789483768?pwd=alVpak1tbTkxeHZ0WGxpVFFMbnNvUT09

Идентификатор конференции: 787 8948 3768
Код доступа: 1f61ui

06.04.2021
Тема. Весняночка-паняночка
            в гості завітала!
( твір на основі власних спостережень)
—      Діти, у нас сьогодні не зовсім звичайний урок розвитку зв’язного мовлення.

Крутими верховинами,
Барвистими долинами,
Лугами, сінокосами,
Гаями стоголосими,
Степами, перелогами,
Широкими дорогами,
Барвінками уквітчана,
Піснями закосичена,
Гучна, ясна, красна
Прийшла до вас весна

 Отже, мова сьогодні буде йти про весну. Ми будемо писати твір про весну.Але спочатку треба зібрати матеріал для твору. Я його для вас підготувала. Може додати щось своє.

1.      Подивіться як змінюється природа
—      Квітуча, багатоголоса українська весна. Що ж відбувається навколо нас навесні?

•        Сонце з кожним днем піднімається вище і все  
         більше обігріває землю.
•        Небо вже не сіре, а голубе. Хмари купчасті.
•        3 приходом весни дерева прокидаються після
          довгого зимового сну.
•        З'являються перші квіти, повертаються додому
           птахи з теплих країв.

2.Народні прикмети.
—      Усі ці зміни в природі люди підмічали впродовж дуже багатьох років. 1 виражені вони у народних прислів'ях. Давайте згадаємо, з якими прислів'ями про весну ми зустрічалися з вами на уроках.
•        У березневу днину сім погод на годину.
•        На марець виставила баба палець, а він узяв, та
           й замерз.
•        Минув марець, готуй у поле ярець.
•        Березневе тепло мов мачухи добро.
•        Від березневих дощів земля квітне.
•        Цвітень — переплітень, бо переплітає трохи зими,
          трохи літа.
•        Теплий квітень, мокрий май —буде хліба урожай.
•        Сухий квітень — голодний рік.
•        Квітень із водою — травень із травою.
•        Весна ледачого не любить.
•        Проспиш весною — заплачеш зимою.
•        Весна — наш отець і мати: хто не посіє — не буде жати.
3.      “Добери слово”
 Назви слова — іменники, які відносяться до слова “весна”.
Сонце                                    птахи
небо                                       день
хмарки                                   ніч

струмочки                          квіти
дерева                                 трава

4.Ддобір прикметників
-        Зараз ви повинні підібрати прикметники до даних іменників і записати їх при цьому поставивши питання.
Сонце ( яке?) яскраве, щире, привітне, веселе,тепле...
Небо ( яке?) синє, чисте, безмежне,ясне, бездонне...
Хмарки (які?) білі, легенькі...
День (який?) світлий, довший, сонячний, теплий)
Ніч(яка?) тиха, тепла, к оротша, місячна
Струмочки (які?) дзвінкі, веселі, жваві
Квіти (які?) жовті, білі, тендітні,ніжні
Дерева (які?) зелені, весняні, світлі
Трава (яка?) росяна, молоденька, ніжна, гостра
Птахи (які?) перелітні, співучі

5. Квіти.
Як не буває весни без пташиного співу, так не буває весни без квітів. Які ж рослини зацвітають навесні? От зараз команди перевірять одна в одної, чи добре вони це знають. Гра називається «Поверни м'яч». Один учень, кидаючи м'яч, називає весняну квітку, другий, повертаючи, називає іншу. Хто зіб'ється, не зможе назвати квітку, та команда програла.
Пролісок — фіалка.
Конвалія — підсніжник.
Дзвіночки — анемони.
Сон — ряст.
Мати-й-мачуха — первоцвіт.


- Ось ми і підійшли до написання твору. Але спочатку ми повинні скласти план твору. І не забувайте, що кожен твір складається із трьох частин: зачину, основної частини і кінцівки. Кожну частину пишемо з абзацу. Використовуємо матеріал, який приведенно вище.

Тема «Весняночка-паняночка!»

План.
1.      Перші ознаки весни.
2.      Земля пробуджується від сну
3.      Перелітні птахи повертаються додому.
4.      Чим мені подобається весна?


 ДОМАШНЯ      робота.  Написання учнями твору у робочому зошиті , обсяг 1,5 сторінки (присилати на перевірку  на пошту olvistsh@gmail.com

 вказавши імя, прізвище, клас учня.НЕ ПІДПИСАНІ РОБОТИ НЕ ПЕРЕВІРЯЮ.)


5-Д
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Конференция Zoom Елена Бурьянова
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/5696539407?pwd=N3NDMXpvL296NVdzdkNUK0xRS2padz09
Идентификатор конференции: 569 653 9407
Код доступа: burianova.

5-Г
        

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 736 7159 7868
Код доступа: 2A5KMi





21.01.2021

Тема: О.Олесь «Заспів», «Україна в старовину»,»Похід на Царгород» (поезії).

Перегляньте відеоурок

прочитайте поезію : 5-Г клас стор.137
5-Д клас стор.149.

Домашнє завдання:
заповни кросворд



1. Твір починається словом?
2. Хто сміявся ?
3. Чим ходив-блукав Дожбог?
4. З чим змагались наші предки?
5. На чому грав Стрибог?
6. Ким ревів Перун з-під неба?
КЛЮЧОВЕ СЛОВО:


19.01.2021

5-Г

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Конференция Zoom Елена Бурьянова
Время: 19 янв. 2021 11:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 797 9702 6867
Код доступа: KTRCY7



5-Д

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Конференция Zoom Елена Бурьянова
Время: 19 янв. 2021 12:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 784 8823 3615
Код доступа: 3ET5Lv


Для відповідей olvistsh@gmail.com


14.01.2021
Тема: Літописні оповіді «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»

Діти, ми продовжимо знайомитися із легендою, яка пов'язана з історією нашого народу та входить до складу "Повість минулих літ".

- Відкрийте зошити. Запишемо дату та тему уроку:.Літописні оповіді. «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» Значення літописання для нащадків ».

         

Літописи Київської Русі є одним із найпримітніших явищ світової культури. На відміну від літописів інших країн, що були написані латиною і містили лише сухі історичні факти, руські літописи були викладені живою народною мовою, у них було записано багато легенд, переказів, історичних пісень. Сторінки старанно оформлені вибагливими візерунками та цікавими малюнками-мініатюрами. Їх було цікаво не тільки читати, а й розглядати. Тому літописний жанр був надзвичайно популярний на Русі. Їх читали і переписували впродовж кількох століть. Але головним акцентом будь-якого літопису була діяльність князя.

Яким, на вашу думку, вимогам мав відповідати князь? Звернімося до Тлумачного словника 

Князь -  Голова роду, племені або союзу племен, що звичайно стояв на чолі військової дружини, а з розвитком феодалізму — вождь війська та правитель князівства.

(Тонкий політик, полководець, далекоглядний, повинене піклуватися про народ)

Діти, ми продовжимо знайомитися із легендою, яка пов'язана з історією нашого народу та входить до складу "Повість минулих літ".

- Відкрийте зошити. Запишемо дату та тему уроку:.Літописні оповіді. «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» Значення літописання для нащадків ».

1.                Робота над змістом легенди.

Прочитайте легенду у підручнику 5-Г (стор. 133 -135), 5-Д (стор. 145,146)

Перекажіть, як у літописній оповіді розповідається про бій русичів.

- Яку характеристику ви можете дати князю Ярославу, прочитавши цей фрагмент легенди?

- Назвіть найвизначніші будівлі часів Ярослава Мудрого.

-         Як вирозумієте вислів «Батько цього всього Володимир, він землю зорав і розпушив її…»?

-         Якими  справами Ярослав  продовжив ідеї князя Володимира?

- За правління Ярослава на давньоруських землях було відкрито багато шкіл, приділялася велика увага літописанню, книжній справі, була відкрита перша бібліотека.

Завдання: знайти в тексті підтвердження цих слів та вислови, які стверджують важливість книг у житті людини.

- Поясніть вислів «У книгах — бездонна глибина; ми ними втішаємося в печалі, вони — узда для тіла й душі».

- Чому князя Ярослава в народі назвали Мудрим?

Отже, яка ж мета життя була у Ярослава Мудрого?

Коментар учителя. Ярослав Мудрий підніс на високий рівень Київську Русь, бо саме за його правління вона перетворилася на могутню державу, з якою почали рахуватися інші держави. 


Домашнє завдання: самостійно прочитати та проаналізувати легенду "Володимир вибирає віру"

12.01.2021
Тема: Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками…»


Передивись уважно відео:
https://www.youtube.com/watch?v=O0S98IvlVsA


Запишить у зошит відповіді на запитання

1. Що таке "літопис" ?

2. "Повість минулих літ" - це....
3. Хто таукий Нестор Літописець?
4. Про що йдеться у литописі "Повість минулих літ"?
5. Скільки мов знав Нестор Літописець?
 Домашнє завдання:

Прочитати у підручнику:
5-Г - стор 128-133 читати, переказувати підручника
5-Д -  стор 138 - 143     читати, переказувати підручника


Тема: Василь Королів-Старий. "Хуха-Моховинка"

Ознайомитися з життям й творчостю Василя Королів-Старого. Записати у зошит 3 цікавих факти з його життя й творчості.

Прочитати казку "Хуха - Моховинка": 5-Г стор. 60-68 підручника; 5-Д стор.77-84 підручника.












Тема: Українська народна казка "Ох"

Прочитати казку у підручнику стор. 49-56
https://4book.org/uchebniki-ukraina/5-klass/ukrayinska-literatura-5-klas-kovalenko-2018




ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ПРОЧИТАННЯ ВЛІТКУ

Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»

Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»)

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько халамидник»

Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»

Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»

Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»

Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»




12.05.2020

Контрольна робота "Рідна Україна. Світ природи" ( Є.Гуцало, М.Рильський, Г.Тютюнник, М.Вінграновський)

https://www.classtime.com/code/KN2NKN

05.05.2020

Тема. М.Вінграновський «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.


Домашнє завдання: прочитати або прослухати твір


УВАГА ТВОРЧІ УЧНІ!!! КОНКУРС!!!


УВАГА !!! ОГОЛОШУЄТЬСЯ ОНЛАЙН-КОНКУРС ЧИТЦІВ
Центральна міська бібліотека ім. М. Лермонтова запрошує взяти участь у онлайн-конкурсі читців до Всесвітнього дня вишиванки.
Умови та вимоги онлайн-конкурсу:
• На конкурс від одного учасника приймається один вірш українською, присвячений народному оберегу - вишиванці.
Щоб взяти участь в конкурсі, необхідно:
• Записати відеовиступ (не довше 3 хвилин)
• Заповнити онлайн-анкету за посиланням: https://cutt.ly/gys93yS до 19 травня включно
Конкурсанти змагатимуться в чотирьох вікових категоріях:
• «Малята» (до 9 років)
• «Діти» (10 -14 років)
• «Юнацтво» (15 - 20 років)
• «Дорослі» (від 21 року)
Оцінювання виступів за наступними критеріями:
• рівень виконавської майстерності
• дикція
• постановка голосу
• сценічний образ
З 20 по 25 травня буде проведено оцінювання виступів членами журі у складі філологів, поетів, письменників, працівників культури.
Також кожен з конкурсантів може отримати «Приз глядацьких симпатій» за кількістю вподобайок у Фейсбуці. Для визначення найкращого виступу глядачами з 20 до 25 травня відеовиступи конкурсантів буде розміщено на сторінці Мелітопольська центральна міська бібліотека ім. М. Лермонтова у Фейсбуці.
Умови та вимоги онлайн-конкурсу:• На конкурс від одного учасника приймається один вірш українською, присвячений народному оберегу - вишиванці.Щоб взяти участь в конкурсі, необхідно:• Записати відеовиступ (не довше 3 хвилин)• Заповнити онлайн-анкету за посиланням: https://cutt.ly/gys93yS до 19 травня включноКонкурсанти змагатимуться в чотирьох вікових категоріях:• «Малята» (до 9 років)• «Діти» (10 -14 років)• «Юнацтво» (15 - 20 років)• «Дорослі» (від 21 року)Оцінювання виступів за наступними критеріями:• рівень виконавської майстерності• дикція• постановка голосу• сценічний образЗ 20 по 25 травня буде проведено оцінювання виступів членами журі у складі філологів, поетів, письменників, працівників культури.Також кожен з конкурсантів може отримати «Приз глядацьких симпатій» за кількістю вподобайок у Фейсбуці. Для визначення найкращого виступу глядачами з 20 до 25 травня відеовиступи конкурсантів буде розміщено на сторінці Мелітопольська центральна міська бібліотека ім. М. Лермонтова у Фейсбуці.Переможці оголошуються 25 травня 2020 р.
Нагородження відбудеться після закінчення карантину.

Хто хоче прийняти участь зателефонуйте мені 0962853909

30.04.2020

Тема:  Допитливість і чуйність Олеся, його жага пізнати загадковий світ природи в оповіданні "Дивак"

https://www.youtube.com/watch?v=RXWg1HCcTcE


Домашнє завдання :Записати у зошит характеристику Олеся (присилати не треба)

28.04.2020

Тема : ГРИГІР ТЮТЮНИК „ДИВАК”. ІДЕЯ НЕПОВТОРНОСТІ Й БАГАТСТВА ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ ЛЮДИНИ

 5-А 

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Подключиться к конференции Zoom о 13-00

https://us04web.zoom.us/j/76352548913?pwd=WFVqWENFQVVTMGN6OG55d2MxV1Rsdz09
Идентификатор конференции: 763 5254 8913Пароль: 4hj9F4



5-В

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Моя конференция
Время: 28 апр 2020 15-00

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75334717144?pwd=OGpoWjFhcTg5YW5LdVN6VU5Kc05Rdz09

Идентификатор конференции: 753 3471 7144

Пароль: 0F6Zrz


Домашнє завдання прочитати оповідання "Дивак"

23.04.2020
Тема  Контрольна робота. Письмовий твір "Моя Вітчизна - Україна"

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5А, 5В УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Время: 23 апр 2020  в 14-00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74901015087?pwd=ZWIrOUo4WHFMeUIva1FQQXdKQ2FjUT09
Идентификатор конференции: 749 0101 5087
Пароль: 7G6tGQ


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: НАПИСАТИ ТВІР "Моя Вітчизна - Україна"



21.04.2020

Тема: Читання напам'ять поезій М.Рильського "Дощ" або "Осінь - маляр із палітрою пишною..."

Сьогодні читаємо вірші напам'ять  в Zoom
5-А Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5-А українська література
Время: 21 апр 2020 14:00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71137291442?pwd=Q1FEQTRjRkJIem91WCtCY1JPajBRQT09

Идентификатор конференции: 711 3729 1442
Пароль: 9kUhfw

5-В
Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5-В українська література
Время: 21 апр 2020 15:00
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77083972640?pwd=MElzMmoyUzdwbXdXTlh0bFRhTU9DQT09


Идентификатор конференции: 770 8397 2640
Пароль: 4CyJuL

Домашнє завдання : почати читати повість М.Вінграновського "Сіроманець"


16.04.2020

Тема. Весняночка-паняночка
            в гості завітала!
( твір на основі власних спостережень)
—      Діти, у нас сьогодні не зовсім звичайний урок розвитку зв’язного мовлення.

Крутими верховинами,
Барвистими долинами,
Лугами, сінокосами,
Гаями стоголосими,
Степами, перелогами,
Широкими дорогами,
Барвінками уквітчана,
Піснями закосичена,
Гучна, ясна, красна
Прийшла до вас весна

 - Отже, мова сьогодні буде йти про весну. Ми будемо писати твір про весну.Але спочатку треба зібрати матеріал для твору. Я його для вас підготувала. Може додати щось своє.

1.      Подивіться як змінюється природа
—      Квітуча, багатоголоса українська весна. Що ж відбувається навколо нас навесні?

•        Сонце з кожним днем піднімається вище і все  
         більше обігріває землю.
•        Небо вже не сіре, а голубе. Хмари купчасті.
•        3 приходом весни дерева прокидаються після
          довгого зимового сну.
•        З'являються перші квіти, повертаються додому
           птахи з теплих країв.

2.Народні прикмети.
—      Усі ці зміни в природі люди підмічали впродовж дуже багатьох років. 1 виражені вони у народних прислів'ях. Давайте згадаємо, з якими прислів'ями про весну ми зустрічалися з вами на уроках.
•        У березневу днину сім погод на годину.
•        На марець виставила баба палець, а він узяв, та
           й замерз.
•        Минув марець, готуй у поле ярець.
•        Березневе тепло мов мачухи добро.
•        Від березневих дощів земля квітне.
•        Цвітень — переплітень, бо переплітає трохи зими,
          трохи літа.
•        Теплий квітень, мокрий май —буде хліба урожай.
•        Сухий квітень — голодний рік.
•        Квітень із водою — травень із травою.
•        Весна ледачого не любить.
•        Проспиш весною — заплачеш зимою.
•        Весна — наш отець і мати: хто не посіє — не буде жати.
3.      “Добери слово”
 Назви слова — іменники, які відносяться до слова “весна”.
Сонце                                    птахи
небо                                       день
хмарки                                   ніч

струмочки                          квіти
дерева                                 трава

4.Ддобір прикметників
-        Зараз ви повинні підібрати прикметники до даних іменників і записати їх при цьому поставивши питання.
Сонце ( яке?) яскраве, щире, привітне, веселе,тепле...
Небо ( яке?) синє, чисте, безмежне,ясне, бездонне...
Хмарки (які?) білі, легенькі...
День (який?) світлий, довший, сонячний, теплий)
Ніч(яка?) тиха, тепла, к оротша, місячна
Струмочки (які?) дзвінкі, веселі, жваві
Квіти (які?) жовті, білі, тендітні,ніжні
Дерева (які?) зелені, весняні, світлі
Трава (яка?) росяна, молоденька, ніжна, гостра
Птахи (які?) перелітні, співучі

5. Квіти.
Як не буває весни без пташиного співу, так не буває весни без квітів. Які ж рослини зацвітають навесні? От зараз команди перевірять одна в одної, чи добре вони це знають. Гра називається «Поверни м'яч». Один учень, кидаючи м'яч, називає весняну квітку, другий, повертаючи, називає іншу. Хто зіб'ється, не зможе назвати квітку, та команда програла.
Пролісок — фіалка.
Конвалія — підсніжник.
Дзвіночки — анемони.
Сон — ряст.
Мати-й-мачуха — первоцвіт.
—      Молодці. Переможець отримує приз — весняну квітку.

- Ось ми і підійшли до написання твору. Але спочатку ми повинні скласти план твору. І не забувайте, що кожен твір складається із трьох частин: зачину, основної частини і кінцівки. Кожну частину пишемо з абзацу.
Тема «Весняночка-паняночка!»
План.
1.      Перші ознаки весни.
2.      Земля пробуджується від сну
3.      Перелітні птахи повертаються додому.
4.      Чим мені подобається весна?

 ДОМАШНЯ      робота.  Написання учнями твору  робочому зошиті , обсяг 1,5 сторінки (присилати на перевірку  на пошту burianova.ev@gmail.com вказавши імя, прізвище, клас учня.НЕ ПІДПИСАНІ РОБОТИ НЕ ПЕРЕВІРЯЮ.)







14.04.2020


https://www.youtube.com/watch?v=hXz5_grg5Xk

Прослухайте поезії та слідкуйте за текстом
https://www.youtube.com/watch?v=OF4iMwqJHas
https://www.youtube.com/watch?v=z5RGpxpfWJ8


Домашнє завдання вивчити напамять поезію "Дощ" аба "Осінь-маляр із палітрою пишною"

09.04.2020

Тема уроку: Євген Гуцало. Вічне протистояння добра і зла в оповіданні «Лось». Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань
Сьогодні у нас з вами відбудеться онлайн урок за допомогою ресерсу zoom. Посилання на конференцію я напишу на цій сторінці для 5-А о 13-45, для 5-В о 15-45. Початок уроку  для 5-А о 14-00, для 5-В о 16-00. Мати підручник, зошит та ручку. До зустрічі.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: розгадай кросворд

ЛЮДИНА + ПРИРОДА =  ГАРМОНІЯ … (ключове слово)

1.     Що пообіцяв віддати дядько Шпичак хлопцям за мовчання? 

2.     В що лось  дедалі глибше занурювався? 

3.     Якою була весняна крига?

4.     По що приїхали хлопці?

5.     Якою ставала тиша «з настороженої й сліпої»? 

6.     Чим ткнув Шпичак вбитого звіра?

7.     Куди спробував вискочити лось з ополонки?

8.     Хто переслідував лося восени в чорному бору? 
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.


Там де останній квадратик - там остання буква слова.

28 комментариев:

  1. Емец Дмитрий 5-А урок выучил, кроссворд розгадал.

    ОтветитьУдалить
  2. 5в Ковальов Михайло опрацювали тему Лось. Кросворд розгадав. Його треба вам вiдправили для перевiрки?

    ОтветитьУдалить
  3. Папій Тимофій 5в опрацював тему Лось, кросворд розгадав

    ОтветитьУдалить
  4. Штевнін Олександр тему опрацював, кросворд разгодав.

    ОтветитьУдалить
  5. Кузьменко Альбина 5-А кроссворд розгадала, урок вивчила

    ОтветитьУдалить
  6. Пащенко Каролина 5в сдела все

    ОтветитьУдалить
  7. Артемьєв Кирилл 5В виконав за 9.04 та 14.04

    ОтветитьУдалить
  8. Харченко Юлія 5-А кросворд розгадала відповідь "гармонія"

    ОтветитьУдалить
  9. 5в Ковальов Михайло опрацювали тему М. РИЛЬСЬКИЙ та його твори. Вивчили вiрш Дощ.

    ОтветитьУдалить
  10. Артемьєв Кирилл тему опрацював, вірш "Дощ" вивчив

    ОтветитьУдалить
  11. Пащенко Кароліна всі теми опрацювала

    ОтветитьУдалить
  12. Лєонов Дмитро 5-В тему опрацював вірш "дощ" вивчив

    ОтветитьУдалить
  13. Гапонова Карина 5в все зробила

    ОтветитьУдалить
  14. Штевнін Олександр 5-В все зробив, твір відправлено на пошту.

    ОтветитьУдалить
  15. Пащенко Каролина 5В все опрацювала

    ОтветитьУдалить
  16. Якщо у мене в 2 години додаткові заняття з англійської, можна якось перенести?

    ОтветитьУдалить
  17. 5в Ковальов Михайло написали ПИСЬМОВИЙ ТВІР. Вiдправили на пошту.

    ОтветитьУдалить
  18. 5в Ковальов Михайло написали характеристику Олеся.

    ОтветитьУдалить
  19. 5в Ковальов Михайло опрацювали тему та прослухали Сіроманець.

    ОтветитьУдалить