9 клас УКР ЛІТЕРАТУРА

16.02.2022 9-А

17.02.2022 9-Б

Тарас ШЕВЧЕНКО.

Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»).

Тема 1

Тарас ШЕВЧЕНКО.  Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»

Тема 2

Перегляньте відео . Запишіть у зошит цікаві факти з життя Т.Г.Шевченка, що дізналися сьогодні та запишіть аналіз поезій, проякі йшла мова у відео.

09.02.2022 - 9-В

10.02.2022 9-А,Б

ВИКОНАЙТЕ КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ У ЗОШИТІ, ВІДПОВІДІ НАДІШЛІТЬ У ЕЛЕКТРОННИЙ ЩОДЕННИК

Контрольна робота з української літератури №4 (9 клас). Література українського романтизму. Творчість П. Гулака-Артемовського, Є. Гребінки та М. Гогол

1. До рис українського романтизму належать усі, ОКРІМ

А) повернення до зразків античного мистецтва (ідеалом є краса форми)

Б) незадоволення реальним життям, зосередження уваги на розкритті внутрішнього світу людини;

В) посилення уваги до проблеми літературної мови, національно- історичної тематики;

Г) поєднання просвітительських і романтичних ідейно-естетичних засад;

Д) ідеалізація патріархальних відносин, людських почуттів, наявність релігійної свідомості

Е) особливо тісний зв'язок із фольклором (сюжет, герої, художні засоби, стилістичні фігури);

Є) наявність символів, антитез, персоніфікацій, метафор для вираження тужливих настроїв;

2. Герой романтичного твору не має таких особливостей

А) ліричний герой перебуває в гармонії з природою, у центрі — незвичайні,  фантастичні обставини;

Б) романтичний герой пов'язує свою долю з долею народу, з боротьбою за національну волю;

В) це люди сильної волі, мужні, духовно багаті (часто це самотня, але сильна особистість, яка протистоїть жорстокому світу);

Г) герої ідеальні, наділені зовнішньою та внутрішньою вродою, позбавлені негативних рис

3. Установіть відповідність між письменником-романтиком та його портретом

Портрет


1)


2)

3)

4)


Ім'я письменника-романтика

А) Петро Гулак-Артемовський

Б) Євген Гребінка

В) Микола Костомаров

Г) Віктор Забіла

Д) Михайло Петренко


4. Установіть відповідність між письменником-романтиком та його твором

Твір

1) "Рибалка"

2) "Небо"

3) "Соловей"

4) "Човен"

Ім'я письменника-романтика

А) Петро Гулак-Артемовський

Б) Євген Гребінка

В) Микола Костомаров

Г) Віктор Забіла

Д) Михайло Петренко

5. Романтизм  заперечував  ______________

А) бароко

Б) класицизм

В) монументалізм

Г) реалізм

6. Романтизм виник ________________

А) наприкінці ХVII - на початку ХVIIІст.

Б) наприкінці ХVI - на початку ХVII ст.

В) наприкінці ХVIII - на початку ХIХст.

Г) наприкінці ХIХ - на початку ХХст.

7. Найчисленнішим угрупуванням романтиків була ____________________школа.

А) Київська

Б) Львівська

В) Харківська

Г) Ніжинська

8. Осередком письменників-романтиків на Західній Україні була...

А) "Руська трійця"

Б) "Руське гроно"

В) "Руська школа"

Г) "Руське братство"

9. До "Руської трійці" належать усі письменники-романтики, ОКРІМ

А) Маркіян Шашкевич

Б) Іван Вагилевич

В) Михайло Петренко

Г) Яків Головацький

10. У творі якого автора наявні алегоричні образи човна (людини), моря (життя), хмар,

вітру, громів (життєвих труднощів)?

А) Віктора Забіли

Б) Михайла Петренка

В) Євгена Гребінки

Г) Петра Гулака-Артемовського

11.  Усі зі згаданих письменників навчалися у Ніжинській гімназії вищих наук князя

Безбородька, ОКРІМ ?

А) Віктора Забіли

Б) Миколи Гоголя

В) Євгена Гребінки

Г) Петра Гулака-Артемовського

12.  Який художній засіб наявний у рядках поезії «Соловей» Віктора Забіли?

Ти, щасливий, спарувався

І гніздечко маєш!

А я бідний, безталанний,

Без пари, без хати…

А) Порівняння

Б) Оксиморон

В) Антитеза

Г) Метонімія

13. У якій поезії простежується тема недолі, нарікання на життя, незадоволення земним буттям, бажання заховатися від сирітської долі, бо ліричний герой вважає, що « долі ще змалку здаюсь я нелюбий, Я наймит у неї, хлопцюга приблудний»; тут використано риторичні фігури:

«Чому мені, Боже, ти крилець не дав?»

«Хіба ж хто кохає нерідних дітей?»

А) "Рибалка"

Б) "Небо"

В) "Соловей"

Г) "Човен»


14 За жанром "Тарас Бульба"

А) оповідання

Б) повість

В) новела

Г) драма

15. Композиційно твір “Тарас Бульба” поділено на... глав.


А) 7

Б) 10

В) 12

Г) 14

16. З чого насміхався Тарас Бульба, зустрівши синів після довгої розлуки?

Яке кумедне вбрання викликало глузування і призвело до бійки Тараса Бульби зі старшим

сином Остапом?

"Цур тобі, який ти чудний! Що це за____________ на вас?

І отак би то всі в академії й ходять?..."

А) чудернацькі чобори

Б) попівські підрясники

В) крислаті капелюхи

Г) широкі шаровари

17. — Е-е, та ти, як я бачу, материн мазунчик! — до кого із синів промовив Бульба?

А) Адама Кисіля

Б) сина Андрія

В) сина Остапа

Г) єврея Янкеля

18. — Дивіться, люди добрі: геть здурів старий, зовсім з глузду з'їхав! дорікала, стоячи

при порозі, дружина Тараса Бульби.

Який художній засіб підкреслено у зверненні матері Остапа і Андрія?

А) Порівняння

Б) Фразеологізм

В) Гіпербола

Г) Перифраз

19. «Ваші пестощі — чисте поле та кінь добрий — ото ваші пестощі! А _______________

бачите? — Оце ваша мати! А все решта — сміття!»  У зверненні до синів Тарас Бульба МАТІР'Ю називає...

А) Запорозьку СІч

Б) рідну матір

В) козацьку шаблю

Г) православну церкву

20. "... от де наука, так наука! Там ваша школа; тільки там розуму й наберетесь."

Де ж найкраща школа для Остапа і Андрія, за думкою Тараса Бульби?

А) на Запорожжі

Б) у бурсі

В) в академії

Г) у походах

21. "Старий Тарас думав про давню давнину: перед ним проходила його молодість, його

золоті літа, — літа, що промайнули і не вернуться"

Які художні засоби використані у цьому реченні?

А) епітет

Б) метафора

В) тавтологія

Г) порівняння

22. На якім році було віддано до у науку Остапа та Андрія?

А) 12

Б) 14

В) 16

Г) 20


23. Установіть відповідність між іменем героя та його характеристикою.


Герой

 

 

1)      Мусій Шило

 

 

 

2)      Тарас Бульба

 

 

 

3)      Остап Бульбенко

 

 

4)      Андрій Бульбенко

 

 

 

 

5)      Адам Кисіль

 

 

Характеристика

А) "Він був беручкіший до науки й

опановував її легше, ніж тяжкі,

дужі натури. А ще він був меткіший

од свого брата; частіше верховодив

у найнебезпечніших витівках і не раз

завдяки своєму спритному розумові

відкручувався від кари..."

Б) "...мав славу одного з найкращих

товаришів. Він рідко верховодив у

зухвалих витівках..., зате ніколи й ні

за яких обставин не виказував своїх

товаришів; ніякі канчуки й різки не

присилували б його таке вчинити".

В) "Дужий був він козак, не раз

отаманував на морі й багато

натерпівся всякої біди. Захопили їх

були раз турки біля самого

Трапезунда й усіх забрали

невільниками на галери..."

Г)"...був страшенно впертий. То був

один із тих характерів, які могли

з'явитися лише тяжкого XV

сторіччя в напівкочовому закутку

Європи... Це був справді

надзвичайний вияв української сили:

його викресало з народних грудей

кресало лиха"


24. "А тим часом степ уже давно прийняв їх усіх у свої зелені обійми, і висока трава

муром обступила й потопила їх, і тільки чорні козацькі шапки мигтіли поміж її

волоток".

Які художні засоби використані у цьому реченні?


А) епітет

Б) персоніфікація

В) гіпербола

Г) порівняння


25. Хто із героїв повісті "Тарас Бульба"

"почав з того свою науку, що першого ж року втік додому. Його повернули, тяжко

випарили й посадовили за книжку. Чотири рази закопував свого букваря в землю...,

запевне, він зробив би те й уп’яте, коли б батько врочисто не заприсягся віддати

його на цілих двадцять років у монастирські служки й не пообіцяв привселюдно,

що він довіку не побачить Запорожжя, якщо не навчиться в академії всякої науки".


А) Адам Кисіль

Б) Андрій Бульбенко

В) Остап Бульбенко

Г) Тарас Бульба


26. Кого не могла "Прихистити Січ, ця дивовижна республіка"?(главаIII)

А) Хто чхав на своє минуле і безжурно віддавався волі й товариству гульвіс.

Б) Тих, які кидали своїх батьків та матерів і тікали з рідних батьківських хат.

В) Бурсаків, що не витерпіли академічної лози і не винесли зі школи жодної букви.

Г) Тих, хто упадає за жінками, хто ласий до чарівних спокусливих жінок.

Д) Багату старшину, що потім відзначалася в королівському війську

Е) Охочих до золотих келехів, коштовної парчі, срібних дукатів і реалів

27.  Хто повідомив Тарасу Бульбі про зраду Андрія, а згодом ще й допоміг дістатися до Варшави?


А) Степан Гуска

Б) єврей Янкель

В) Мусій Шило

Г) Адам Кисіль


28. Що ніс Андрій панночці, дізнавшись про скрутне становище у фортеці?(главаVI)


А) куліш

Б) хліб

В) воду

Г) сухарі

Д) юшку

Е) галушки


29. Установіть відповідність між героїнею твору та її характеристикою.


героїня

1)      мертва жінка

 

 

2)      татарка-служниця

 

 

 

3)      серденько-Юзя

 

 

4)      панночка-красуня

 

 

 

5)      дружина Тараса

 

 

 

 

 

 

її характеристика

А)"змарніле, висохле обличчя і дивилося просто йому в очі. Довге й чорне, як вугілля, волосся, нечесане й розпатлане, вибивалося з-під темної, накинутої на голову хустки. І чудний блиск у погляді, і мертвотна смаглявість обличчя з гострими рисами спонукали до думки, що це була мара."

Б) "На голові у неї була червона шовкова хустка; два разки перлів, а чи, може, намиста облямовували її навушники, два чи три довгі в кучерях пасма волосся вибилися зпід них на висохлу шию з набряклими жилами. Коло неї лежало немовля..."

В) "Груди, шия і плечі набули обрисів, притаманних найдовершенішій красі; волосся, що колись розсипалося дрібненькими кучерямибпо лиці, тепер сплелося в густу розкішну косу... Здавалося, кожнісінька рисочка її змінилася. Хоч яка була вона бліда, але та блідість не потьмарила чарівної вроди її..."

Г) "Бліда, худенька і добра жінка..., зі сльозами на очах, стара, сухенька..., бідна старенька, що звикла вже до рішучих вчинків свого чоловіка, сумно дивилася на все це, сидячи на лаві,.. і не сміла ні в чім суперечити"


30. Чому, коли панночка-красуня ламала хліб, принесений Андрієм, лілейними пальцями своїми і

їла, юнак зупинив її словами: — Годі! Не їж більше! (главаVI)

А) бо хліба треба лишити батькам

Б) бо хліб зараз може стати отрутою

В) бо хліб був черствий і несвіжий

Г) бо треба було поділитися з усіма

31. За що Андрієві "дають найкращий табун коней і овець три тисячі"?


А) за його шаблю

Б) за його зраду

В) за посаг матері

Г) за голову брата


32. Чому козацьке військо розділилось на дві частини і одна з них вирушила на Січ? (глави VII - VIII)

А) евакуювала поранених після бою з поляками, що прорвались у фортецю

Б) татари зненацька напали на Січ і пограбували її та забрали в полон козаків

В) мусили згуртуватися і більшістю на Січі обрати нового кошового отамана

Г) політика російського самодержавства погрожувала зруйнувати Січ

33. Виступаючи перед козаками (главаIX), коли "самому кортіло висловити все те, що було

у нього на серці", Тарас Бульба стверджував , що "Нічого святішого й нема від..."


А) товариства!

 Б) церкви!

В) батьківщини!

 Г) сім'ї!


34. Чим вразили козаки чужоземного інженера (який був на боці поляків) під час бою, який

подивувався, промовивши тут таки при всіх:

— Ох же й добрі вояки ці запорожці! Отак треба воювати й іншим у інших землях! (главаIX)


А) гострими шаблями

Б) чавунні гармати

В) безперервною стрільбою

Г) швидкими кіньми


35. У скільки оцінили голову Остапа Бульби поляки?


А) у тисячу червінців

Б) у 2 тисячі червінців

В) у 3 тисячі червінців

Г) у 5 тисяч червінців


36. Смерть Тараса Бульби у творі є...


А) зав'язкою

Б) розвитком дії

В) кульмінацією

 Г) розв'язкою


37. Про що думав кожен із подорожніх дорогою до Січі, їдучи степом?


1) заплакану матір

2) чарівну польку

3) козацьке товариство

4) майбутні подвиги

А) Андрій

Б) Остап

В) Тарас


38. Установіть відповідність між назвою міста і подією, яка пов'язана з ним у творі "Тарас Бульба" ?


Місто

1) Варшава

2) Дубно

3) Київ

4) Глухів

Подія

А) його взяли в облогу козаки з Тарасом Бульбою

Б) у ньому навчалися Остап та Андрій в  бурсі

В) там було страчено Остапа


*


 

02.02.2022 - 9-В

03.02.2022 - 9-А,Б

Елена Бурьянова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Зал персональной конференции Елена Бурьянова

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/5696539407?pwd=N3NDMXpvL296NVdzdkNUK0xRS2padz09

Идентификатор конференции: 569 653 9407
Код доступа: burianova.


ПРОЙДІТЬ ТЕСТУВАННЯ
Код доступу 3631355

 посилання join.naurok.ua

QR code


Тема: 9-В

Время: 13 окт. 2021 10:00 AM Киев


Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/71453220320?pwd=SytMOG9td2RPRUtUeWlnRDVsVW9xUT09


Идентификатор конференции: 714 5322 0320

Код доступа: 6mxQ1N


Тема: Пам’ятки оригінальної літератури княжої Руси-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ», «Поученіє Володимира Мономаха», «Києво-Печерський патерик» (оглядово).

Мета: ознайомити учнів з памятками оригінальної літератури; розкрити значення давніх літописів для розуміння культурних і моральних основ нашої держави; розвивати навички критично мислити, логічно висловлювати свою думку; виховувати  повагу до духовних надбань наших предків, загальнолюдських цінностей. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

Щороку 9 листопада в українських церквах відбувається відправа памяті преподобного Нестора Печерського. Під час служби співають: « Дивні часи й роки Церкви, життя й чесноти давніх отців ти для нас описав і послідовником їх був ти, славний Несторе! Вихваляємо тебе серед отців, співаючи – благословенний Бог отців наших!»

Хто такий Нестор, за що його так вихваляють, - дізнаємося на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.

Слово вчителя.

Із прийняттям християнства в Київській Русі храми та монастирі стали головними осередками розвитку освіти, науки, мистецтва.

Найбільшим культурним центром у той час стала Києво-Печерська лавра.

Оригінальна література Київської Русі Х – середини ХІІІ ст. була органічною частиною духовної культури всього українського народу. Під впливом перекладної літератури і на міцній  основі культурних традицій власної народної словесності  розвинулися вітчизняні літописання,  проповідницька, агіографічна паломницька література, з’явилися світські твори, «Повчання  Володимира Мономаха»,  ліро-епічна поема «Слово про похід Ігорів» та інші писемні пам’ятки. На Х ст. припадає початок літописання на Русі.

Робота зі словником літературознавчих термінів (учні виписують пояснення до слова «літопис»)

Автори літописів – літописці – розповідали про ті історичні факти, свідками, учасниками яких вони були самі або дізнавалися з інших джерел. Записи окремих літописців групували й упорядковували пізніші літописці, які створювали з них збірники літописів – зводи, що були вже систематично викладеною історією. Широко відомим  літописним зводом є « Повість минулих літ». Автором твору вважають Нестора Літописця.

Про Нестора Літописця.

https://www.youtube.com/watch?v=IK6RAUW0mL8&t=10s

«Повість минулих літ. Заснування Києва»

  https://www.youtube.com/watch?v=q2TXv3T931w&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%85

«Повчання Володимира Мономаха»

https://www.youtube.com/watch?v=lhZkV0uRkTA&ab_channel=%D0%A1%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C

«Києво- Печерський патерик»

https://www.youtube.com/watch?v=O7olcKH0GR8&ab_channel=%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0

Слово вчителя.

Твори давньої літератури – це не просто пам’ятки писемності, а й високохудожні книги. Вони є букварем нашої національної свідомості, джерелом української духовності.

V. Підсумки.

«Незакінчене речення»

«Повість минулих літ» – це…

 «Києво- Печерський патерик» – це …

VІ. Д.З: дати відповідь на запитання : «Повість минулих літ» – це історична чи літературна памятка ?


Комментариев нет:

Отправить комментарий