08.02.2022
ТЕМА УРОКУ 1: Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення . Розділові знаки
ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ
Добрий день. Давайте спочаткуи пригадаємо про безсполучникове складне речення
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОУРОК
А ТЕПЕР ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ Й ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ:
І Дослідження-відновлення( ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ, ЗАПИСАТИ З РОЗДІЛОВИМИ ЗНАКАМИ):
1.Мені
тринадцятий минало,
Ніби засміялась дівчина-дитина…
2. Сидить козак
на тім боці,- Шляхи
биті заросли тернами.
3.Зацвіла у лузі
червона калина, Я пас
ягнята за селом.
4.Така і доля
: Грає синє море.
5.Думав
,доля зустрінеться, - Того лама, того нагинає.
6.Плаче козак
-
Спіткалося горе.
2.Моделювання синтаксичних конструкцій
З поданих простих речень скласти БСР,
накреслити схеми:
1.Великий портрет Тараса Шевченка
висів у мене над столом. Змалку я вже
знала його в обличчя.
2. Я уявляла високу гору над Дніпром. На
ній височіє могила.
3. Я нетерпляче чекав Шевченкового ювілею.
На причалі було святково, багатолюдно,грала музика.
4. Миготіли береги Дніпра. Погода була чудесна. Сила-силенна народу поспішала до Канева на пароплавах, катерах, ракетах і суходолом на машинах.
3. Виконання тестових завдань
1 У безсполучниковому складному реченні
Чумак іде,
подивиться
та й голову
схилить;
Чабан
вранці з сопілкою
Сяде на
могилі.
між його частинами вживається.
А Кома.
Б Крапка з комою.
В Двокрапка.
Г Тире.
2. У безсполучниковому складному реченні Придивіться у рідному краї наша мова
вкраїнська страждає між його частинами вживається.
А Кома.
Б Крапка з комою.
В Двокрапка.
Г Тире.
3. Правильну схему речення (розділові знаки вилучено) зазначено.
Лягло сонце за горою,
Зірки засіяли. ( « Тарасова ніч»)
А [ ], [ ]. послідовність
Б [ ]: [висновок].
В [умова] — [ ].
Г [ ]: [причина].
4. Уживається двокрапка між частинами безсполучникового складного речення.
А Надворі вже стемніло десь далеко на небі засяяла перша зірка.
Б Не посадив жодного дерева за своє життя плати за чисте повітря (Нар.
творчість).
В Лягло сонце за горою, зірки
засіяли.
Г Вкотре переконуєшся скільки таємниць приховує в собі мова (І. Вихованець).
5. Установити відповідність між безсполучниковими складними реченнями та
схемами-моделями їх (розділові знаки випущено).
А Подивиться – серце мліє: Кругом ні
билини!
Б Мову зневажили корінь всиха. Л. Гнатюк В Не щебече соловейко В лузі
над водою, Не співає
чорнобрива, Стоя під
вербою. Г Тебе ніколи, рідне слово, Не забував я ти
мені Звучало, щире і чудове, В мої ясні і в чорні дні... В. Тарноградський Д І мріється з маленького дитяти З літами
виросте палкий співець. Е Не полишай хоч ти мене ніколи Без тебе,
рідне слово, пропаду. О. Завгородній |
1 [умова] — [ ]. 2 [ ]: [причина]. 3 [ ]: [пояснення]. 4 [ ], [ ]. одночасність 5 [ ]; [ ]. одночасність |
6. Установити відповідність між безсполучниковими складними реченнями та
схемами-моделями їх (розділові знаки випущено).
А Звичайно, все за рік не відновити
Пошкоджено чимало поколінь. і Б Збирай, як діамант, ті слова Твого народу
в них душа жива. В Встає хмара з-за лиману Другая із
поля; Зажурилась
Україна – Така її
доля.
Г Минули навіки дні чорних негод Живе Україна! Д Пішла б же я утопилась – Жаль душу
згубити.
Е Ти у степах, наче воля, складалась В
казці, в житті, у легенді і пісні, Скрізь ти, велика, дзвеніла, кохалась... І.
Цитович |
1 [ ], [ ], [ ]. одночасність 2 [ ] — [наслідок]. 3 [ ]: [пояснення]. 4 [ ] — [ ]. зіставлення 5 [ ]: [причина]. 6 [ ]; [ ]. одночасність |
ВІДПОВІДІ НАДІСЛАТИ В ЕЛЕКТРОННИЙ ЖУРНАЛ ДО КІНЦЯ ДНЯ
Дом завдання:
Пошуково-вибіркова робота. ( на дом. завд.
закладки в «Кобзарі» треба було зробити
для заповнення таблиці.)
Із
творів Шевченка у «Кобзарі знайти БСР, заповнити таблицю
Приклад БСР |
Тип речень |
Схеми |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТЕМА УРОКУ 2: КОРОТКЕ ПОВІДОМЛЕННЯ (НА ОСНОВІ КІЛЬКОХ ДЖЕРЕЛ) У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ АБО СУСПІЛЬНУ ТЕМУ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО:
ДОМ. ЗАВДАННЯ: НА ОДНУ З ТЕМ, ЯКІ ЗАПРОПОНОВАНІ У ВІДЕО, НАПИСАТИ КОРОТКЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ТА НАДІСЛАТИ В ЕЛЕКТРОННИЙ ЖУРНАЛ
01.02.2022
ТЕМА УРОКУ: Безсполучникове складне речення
12.10.2021
ТЕМА УРОКУ 1: Діалог. Розділові знаки при діалозі (повторення й поглиблення вивченого)
Давайте пригадаємо, що таке діалог?
https://www.youtube.com/watch?v=2DxNayLEh0o
Опрацюйте матеріал підручника. Параграф 8 сторінка 61
запишіть у зошит визначення що таке діалог та репліка, виконайте вправу 96.
- Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
- Скласти діалог, розкриваючи зміст однієї з мініатюр.
- «Людину пізнати нелегко. Але той, кого легко пізнати, не вартий того, щоб з ним знатися».
- «Якщо людина протягом дня почує одне добре слово, побачить один добрий вчинок і зробить одну добру справу, — вона проживе цей день недаремно».
- «Освіта розумному показує, що він мало знає, а в дурня породжує ілюзію, що він знає багато».
- «Найголосніший барабан стає беззвучним, якщо в нього не бити; найрозумніша людина стає неуком, якщо її не навчати».
- Розіграти діалог за ролями, дотримуючись відповідної інтонації, етикетних норм і культури мовлення.
ТЕМА УРОКУ 2 РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.
Підготовка до контрольної здачі діалогів.Ситуація 1 Розмова через Інтернет з другом про телепередачу, яка вас зацікавила.
Ситуація 2 Розмова через стаціонарний телефон. Ваш друг пропустив кілька днів навчання через хворобу. Розкажіть йому про навчання у ці дні, що він пропустив.
Ситуація З Розмова по мобільному телефону. Вам терміново необхідно знайти книгу для написання реферату. Зателефонуйте друзям і запитайте про книгу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий