9 клас УКР.МОВА

08.02.2022 

ТЕМА УРОКУ 1: Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення . Розділові знаки

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

Добрий день. Давайте спочаткуи пригадаємо про безсполучникове складне речення

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОУРОК

БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ РЕЧЕННЯ 

А ТЕПЕР ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ Й ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ:

І Дослідження-відновлення( ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ, ЗАПИСАТИ З РОЗДІЛОВИМИ ЗНАКАМИ):

1.Мені тринадцятий минало,                      Ніби засміялась дівчина-дитина…

2. Сидить козак на тім боці,-                      Шляхи биті заросли тернами.

3.Зацвіла у лузі червона калина,                 Я пас ягнята за селом.

4.Така і доля :                                                Грає синє море.

5.Думав ,доля  зустрінеться, -                     Того лама, того нагинає.

6.Плаче козак -                                              Спіткалося горе.              


2.Моделювання синтаксичних конструкцій

З поданих простих речень скласти БСР, накреслити схеми:

1.Великий портрет Тараса Шевченка висів  у мене над столом. Змалку я вже знала його в обличчя.

2. Я уявляла високу гору над Дніпром. На ній височіє могила.

3. Я нетерпляче чекав Шевченкового ювілею. На причалі було святково, багатолюдно,грала музика.

4. Миготіли береги Дніпра. Погода була чудесна. Сила-силенна народу поспішала до Канева на пароплавах, катерах, ракетах і суходолом на машинах. 

 3. Виконання тестових завдань

1       У безсполучниковому складному реченні

Чумак іде, подивиться

та й голову схилить;

Чабан вранці з сопілкою

Сяде на могилі.

між його частинами вживається.

А Кома.

Б Крапка з комою.

В Двокрапка.

Г Тире.

2. У безсполучниковому складному реченні  Придивіться у рідному краї наша мова вкраїнська страждає між його частинами вживається.

А Кома.

Б Крапка з комою.

В Двокрапка.

Г Тире.

3. Правильну схему речення (розділові знаки вилучено) зазначено.

Лягло сонце за горою,

Зірки засіяли.          ( « Тарасова ніч»)

А [ ], [ ]. послідовність

Б [ ]: [висновок].

В [умова] — [ ].

Г [ ]: [причина].

4. Уживається двокрапка між частинами безсполучникового складного речення.

А Надворі вже стемніло десь далеко на небі засяяла перша зірка.

Б Не посадив жодного дерева за своє життя плати за чисте повітря (Нар. творчість).

В Лягло сонце за горою, зірки засіяли.

 

Г Вкотре переконуєшся скільки таємниць приховує в собі мова (І. Вихованець).

5. Установити відповідність між безсполучниковими складними реченнями та схемами-моделями їх (розділові знаки випущено).

А Подивиться – серце мліє:

Кругом ні билини!

 

Б Мову зневажили корінь всиха.

Л. Гнатюк

В Не щебече соловейко

В лузі над водою,

Не співає чорнобрива,

Стоя під вербою.

Г Тебе ніколи, рідне слово, Не забував я ти мені Звучало, щире і чудове, В мої ясні і в чорні дні... В. Тарноградський

Д І мріється з маленького дитяти З літами виросте палкий співець.

Е Не полишай хоч ти мене ніколи Без тебе, рідне слово, пропаду. О. Завгородній

1 [умова] — [ ].

2 [ ]: [причина].

3 [ ]: [пояснення].

4 [ ], [ ].

одночасність

5 [ ]; [ ].

одночасність


6. Установити відповідність між безсполучниковими складними реченнями та схемами-моделями їх (розділові знаки випущено).

А Звичайно, все за рік не відновити Пошкоджено чимало поколінь. і

Б Збирай, як діамант, ті слова Твого народу в них душа жива.

В Встає хмара з-за лиману

Другая із поля;

Зажурилась Україна –

Така її доля.

 

Г Минули навіки дні чорних негод

Живе Україна!

Д Пішла б же я утопилась –

Жаль душу згубити.

 

Е Ти у степах, наче воля, складалась В казці, в житті, у легенді і пісні, Скрізь ти, велика, дзвеніла, кохалась... І. Цитович

1 [ ], [ ], [ ].

одночасність

2 [ ] — [наслідок].

3 [ ]: [пояснення].

4 [ ] — [ ].

зіставлення

5 [ ]: [причина].

6 [ ]; [ ].

одночасність

 

ВІДПОВІДІ НАДІСЛАТИ В ЕЛЕКТРОННИЙ ЖУРНАЛ ДО КІНЦЯ ДНЯ

Дом завдання:

Пошуково-вибіркова робота. ( на дом. завд. закладки  в «Кобзарі» треба було зробити для заповнення таблиці.)

Із творів Шевченка у «Кобзарі знайти БСР, заповнити таблицю

Приклад      БСР

     Тип речень

Схеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ТЕМА УРОКУ 2: КОРОТКЕ ПОВІДОМЛЕННЯ (НА ОСНОВІ КІЛЬКОХ ДЖЕРЕЛ) У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ АБО СУСПІЛЬНУ ТЕМУ

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО:

КОРОТКЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

 ДОМ. ЗАВДАННЯ: НА ОДНУ З ТЕМ, ЯКІ ЗАПРОПОНОВАНІ У ВІДЕО, НАПИСАТИ КОРОТКЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ТА НАДІСЛАТИ В ЕЛЕКТРОННИЙ ЖУРНАЛ


 01.02.2022

ТЕМА УРОКУ: Безсполучникове складне речення 

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/5696539407?pwd=N3NDMXpvL296NVdzdkNUK0xRS2padz09

Идентификатор конференции: 569 653 9407
Код доступа: burianova.



12.10.2021

ТЕМА УРОКУ 1: Діалог. Розділові знаки при діалозі (повторення й поглиблення вивченого)

      Давайте пригадаємо, що таке діалог?

https://www.youtube.com/watch?v=2DxNayLEh0o

    Опрацюйте матеріал підручника. Параграф 8 сторінка 61

запишіть у зошит визначення що таке діалог та репліка, виконайте вправу 96.

  1. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
  • Скласти діалог, розкриваючи зміст однієї з мініатюр.
  1. «Людину пізнати нелегко. Але той, кого легко пізнати, не вартий того, щоб з ним знатися».
  2. «Якщо людина протягом дня почує одне добре слово, побачить один добрий вчинок і зробить одну добру справу, — вона проживе цей день недаремно».
  3. «Освіта розумному показує, що він мало знає, а в дурня породжує ілюзію, що він знає багато».
  4. «Найголосніший барабан стає беззвучним, якщо в нього не бити; найрозумніша людина стає неуком, якщо її не навчати».
  • Розіграти діалог за ролями, дотримуючись відповідної інтонації, етикетних норм і культури мовлення.

ТЕМА УРОКУ 2 РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.

Підготовка до контрольної здачі діалогів.

Наша мова є показником нашого розуму, тому що відображає складність і оригінальність нашої думки, та чистоти і щирості нашої душі. За даними дослідників, менеджери, комерсанти, бізнесмени та інші до 80 % робочого часу витрачають на спілкування. У процесі професійної діяльності представники різних спеціальностей користуються усним мовленням для того, щоб планувати роботу, перевіряти й оцінювати результати. Діловій людині необхідна також здатність уважно слухати, точно сприймати чуже мовлення. Недостатня мовна культура може згубно позначитися на кар'єрі. Тому культура усного мовлення — одна з головних запорук успіху сучасної людини. Сьогодні на уроці ми з вами і перевіримо, і підвищимо рівень нашого усного мовлення.

Історична довідка Напевно кожен з вас вже не уявляє свого життя без мобільного телефону. У наші дні телефон став найпоширенішим засобом зв’язку, який допомагає людям і в праці, і в повсякденному житті. Що стосується ділового спілкування, то телефон своєю появою значно звузив сферу ділового листування. Але мало хто знає, його історію. Тому, говорячи про телефонну розмову, ми не можемо не згадати людей і події, які передували появі «мобільника». В 1947 році дослідницька лабораторія Bell Laboratories (що належала компанії AT&T) виступила з пропозицією створити мобільний телефон. В 1973 році був випущений перший прототип портативного стільникового телефону — Motorola DynaTAC. Вважається, що перший дзвінок був зроблений 3 квітня 1973 року, коли винахідник, співробітник Motorola Мартін Купер подзвонив конкуренту з AT&T Джоєлю Енгелю. DynaTAC важив близько 1.15 кг та мав розміри 22,5х12,5х3,75 см. На його передній панелі було розміщено 12 клавіш, з них 10 цифрових та дві для відправки визову та закінчення розмови. У DynaTAC-а не було дисплею та не було ніяких додаткових функцій. В режимі очікування він міг працювати до восьми годин, в режимі розмови — близько години (за іншими даними — 35 хвилин), заряджати його доводилось більше 10 годин. (1997 перший мобільний телефон з кольоровим екраном Siemens S10 В 1999 випущено мобільний телефон з можливістю використання двох SIMкарт Benefon Twin+. В 2000 році японська компанія SHARP спільно з оператором мобільного зв'язку J-Phone випустила перші сотові телефони з вбудованою фотокамерою. В 2000 перший мобільний телефон з MP3-плеєром та підтримкою карт пам'яті MultiMediaCard Siemens SL45 В 2002 році випущений перший мобільний телефон з вбудованою камерою — Samsung V200.) 

Оскільки всі ми користуємось телефонами, давайте назвемо позитивні сторони і недоліки цього засобу зв’язку. Для цього ви об’єднаєтесь у 3 групи:
 1 група – називає позитивні характеристики телефону; 
2 група – негативні характеристики телефону; 
3 група – узагальнює сказане, робить висновок. 
► Складіть діалоги за ситуаціями.

Ситуація 1 Розмова через Інтернет з другом про телепередачу, яка вас зацікавила. 

Ситуація 2 Розмова через стаціонарний телефон. Ваш друг пропустив кілька днів навчання через хворобу. Розкажіть йому про навчання у ці дні, що він пропустив. 

Ситуація З Розмова по мобільному телефону. Вам терміново необхідно знайти книгу для написання реферату. Зателефонуйте друзям і запитайте про книгу. 


Домашнє завдання :розбитися на пари та підготуватися до контрольної здачі діалогів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий